Direktlänk till inlägg 12 april 2011

T4 Grej of the day - Burar!

Av traviantankar - 12 april 2011 23:55

Detta irritationsmoment för aktiva farmare i början! Nu har ju alla spelare ett litet basdeff som plockar bort microfarmningar första dagarna! Grr på dem säger jag! 


Eller det är ju så jag ser det som farmare, som mål för andras farmningar tycker jag ju att burar är det bästa som finns, deff som inte kostar resurser eller äter vete kan ju inte vara annat än mysigt! 


Nu glömde jag trots allt en liten sak, som farmare är ju även burar mysiga att använda, för att tömma oaser på djur då menar jag! Första dagarna innan noobskydd och 8k resurser utan förluster kan inte vara annat än underbart, när sen fällor börjar komma på auktionerna och man kan köpa på sig lite för att dels tömma oaser för att få resurser och dels för att få in lite gratis deff så är det ju enbart mys. 


Men, nu till min lilla tanke, varför säljs burar för bra priser 2 månader in på en server? Då borde enligt mig deffen ha större tyngd än djur från enskilda oaser... Visst, krokodiler och elefanter är så att säga, episkt bra deffmässigt, speciellt eftersom dem äter 0 vete... men guld har man väll inte oändligt av och jag lägger i alla fall hellre mitt guld på annat i nuläget. 


Ja, då blev det mer en fråga än ett svar i detta inlägget också, men då är det kanske så jag vill ha det... Är burar bra eller dåliga? Vill vi att dem ska vara en del av spelet?  


Jag är lite delad i frågan, så... vad tycker du?

 
 
Ingen bild

Urban

24 april 2011 20:47

Burar är bra, speciellt när man ska tömma oaser. Men de är inte så bra om man inte vill spendera så mycket guld, jag själv föredrar att spendera mitt guld på annat, som guldklubb.

 
Ingen bild

AX

27 april 2011 16:03

Jag är ganska säker på att "Servern" säljer prylar på auktioner. Därav massa burar, konstverk och dyl som folk inte borde vilja sälja normalt sett.

 
Ingen bild

Lysmasken på server 5!

28 april 2011 20:06

Jag gillar inte fällor... Man får FÖR bra deff! Själv har jag omkring 50 djur.

 
Ingen bild

MEJ

30 maj 2011 14:33

du har nog inget liv som har en blogg om travian skaffa en buttbuddy.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av traviantankar - 1 april 2011 00:30

Vi har fått frågor om hur man ska resonera som romare i valet av kavallerienhet. Precis som valet mellan yxor och klubbor så är detta något som debatteras, men inte i samma utsträckning vilket matematiken visar vara konstigt då valet här är mycket jä...

Av traviantankar - 31 mars 2011 01:14

Detta känns som en ytterst lämplig start för mina tankar om T4 då bloggandet bemöttes av en del fnissande och kommentarer om just skor och handväskor.... vad väskor skulle ha med travian att göra förstod jag inte men skor, där har jag i alla fall lit...

Av traviantankar - 30 mars 2011 12:18

Ja, denna eviga diskussion som alltid uppkommer på travian, alla germaner står inför dilemmat om man ska träna klubbor eller yxor och vi spelare är långt ifrån överens om vilken trupptyp som är bäst att bygga. Så låt oss börja direkt med lite snabba ...

Av traviantankar - 30 mars 2011 02:28

Först och främst vill jag nu, direkt från start säga att detta inte kommer vara en blogg som uppdateras frekvent eller för att glädja någon annan utöver mig själv. Jag kommer inte heller att vara så "svensk" i mina inlägg, du vet dem där orden: Lagom...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards