Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

T4 Bra eller Anus, del 1 - Skor

Av traviantankar - 31 mars 2011 01:14

Detta känns som en ytterst lämplig start för mina tankar om T4 då bloggandet bemöttes av en del fnissande och kommentarer om just skor och handväskor.... vad väskor skulle ha med travian att göra förstod jag inte men skor, där har jag i alla fall lite tankar! Så med följande huvudhopp beger jag mig in i träsket som är T4! 


Ett hett diskussionsämne mellan mig och ett antal spelare som haft unika skorna på sina konto har varit om dem är bra, sjukt bra eller helt enkelt för bra och slutsatsen har varit att dem är för bra.


Vi snackade många gånger om att dem borde ändras så att små och unika var samma effekt men olika område och att stora skulle vara samma område som unika fast något sämre effekt. Så som Dieten och Tränaren fungerar. 


Nu inför T4 verkade det bli verklighet då det snackades om att nerfa dem unika skorna till att "bara" ha 2x hastigheten på hela kontot istället för som på T3.6 där det var 3x hastigheten på hela kontot. 


Dock är frågan om det kommer vara 2x som T4 devbloggen säger

http://dev.travian.org/?p=538 


eller 3x som T4 faqen säger

http://t4.answers.travian.se/?view=answers&action=answer&aid=90#go2answer 


Detta verkar kräva ett mess till admin och så fort jag får svar så kommer detta inlägget uppdateras med vad det är som verkligen gäller 


Uppdatering: Efter ett mess till admins fick man följande underbara svar:

Hej!


Ta den info du hittar i FAQen så har du rätt svar.


Mvh,

Support

Då det enligt devbloggen är så att skorna till hjälten ger 150% och det enligt faqen endast är 75% så är min preliminära slutledning att det under tiden ändrats så att det återgått till 3x på unika skorna men däremot nerfat skorna till hjälten till 75% vilket dock gör unika skorna än sjukare i mina ögon 


Slutligen, min fråga till dig, vilken kombination av bonusar i hastighet anser du skulle vara bäst för spelet?

 
 
Ingen bild

Meldende

31 mars 2011 11:47

På T4-betan kom artefakterna idag, unika skorna ger 3x.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av traviantankar - 12 april 2011 23:55

Detta irritationsmoment för aktiva farmare i början! Nu har ju alla spelare ett litet basdeff som plockar bort microfarmningar första dagarna! Grr på dem säger jag!    Eller det är ju så jag ser det som farmare, som mål för andras farmningar tyck...

Av traviantankar - 1 april 2011 00:30

Vi har fått frågor om hur man ska resonera som romare i valet av kavallerienhet. Precis som valet mellan yxor och klubbor så är detta något som debatteras, men inte i samma utsträckning vilket matematiken visar vara konstigt då valet här är mycket jä...

Av traviantankar - 30 mars 2011 12:18

Ja, denna eviga diskussion som alltid uppkommer på travian, alla germaner står inför dilemmat om man ska träna klubbor eller yxor och vi spelare är långt ifrån överens om vilken trupptyp som är bäst att bygga. Så låt oss börja direkt med lite snabba ...

Av traviantankar - 30 mars 2011 02:28

Först och främst vill jag nu, direkt från start säga att detta inte kommer vara en blogg som uppdateras frekvent eller för att glädja någon annan utöver mig själv. Jag kommer inte heller att vara så "svensk" i mina inlägg, du vet dem där orden: Lagom...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards