Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Klubbor Vs Yxor

Av traviantankar - 30 mars 2011 12:18

Ja, denna eviga diskussion som alltid uppkommer på travian, alla germaner står inför dilemmat om man ska träna klubbor eller yxor och vi spelare är långt ifrån överens om vilken trupptyp som är bäst att bygga. Så låt oss börja direkt med lite snabba siffror 


Antal enheter/dag (avrundat)

Klubbor 890 

Yxor 533  


Attackvärde/dag

Klubbor 35600

Yxor 31980 


Träningskostnad/dag

Klubbor 222500

Yxor 261170 


Hastighet

Klubbor 7

Yxor 6 


Lastkapacitet

Klubbor 60

Yxor 50 


Nu kanske du förstår att min preferens är klubbor, och det kan nu vara läge för lite motargument 


Q: Men om jag ska bygga slägga så kan jag inte ha hur många gubbar som helst, för jag klarar inte av att föda dem.    

A: Klarar du inte av att föda dina gubbar kommer du inte få en slägga som är maximalt stor vilket enligt mig är målet med släggbyggande, och om du vill ha en slägga med så mycket attackpoäng som möjligt ska du som german träna klubbor


Q: Klubbor har så dåligt försvarsvärde

A: Använder du klubbor/yxor som försvar? 


Q: Klubbor bara dör som flugor, varför vill man ha dem?

A: Det att sant att fler klubbor dör i attacker sett till antal, men procentuellt är det jämnt med yxor  


Lycka till med ditt truppbyggande och har du argument varför klubbor eller yxor är bättre, se till att posta dem i kommenterarna!

 
 
Ingen bild

Tsaren

2 april 2011 01:33

Helt rätt! Klubbor FTW! Om man är german ska man inte ens tänka på försvars askpekterna, det sköter dina allianskamrater :)

 
Ingen bild

Rivaler

10 april 2011 10:13

Synd att hela din uträkning faller tack vare att ni inte har räknat med att det kommer kosta mer vete att underhålla klubborna! Gör en korrekt räkning där ni använder vete i era beräkningar.. Den veten som blir över varje dag tjänar du in om du då inte kan bygga fullt från början o sedan fullt i stor barack så måste man räkna med vetet!! kära någon ni kan inte ligga så högt uppe utan att veta detta... sorligt o se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av traviantankar - 12 april 2011 23:55

Detta irritationsmoment för aktiva farmare i början! Nu har ju alla spelare ett litet basdeff som plockar bort microfarmningar första dagarna! Grr på dem säger jag!    Eller det är ju så jag ser det som farmare, som mål för andras farmningar tyck...

Av traviantankar - 1 april 2011 00:30

Vi har fått frågor om hur man ska resonera som romare i valet av kavallerienhet. Precis som valet mellan yxor och klubbor så är detta något som debatteras, men inte i samma utsträckning vilket matematiken visar vara konstigt då valet här är mycket jä...

Av traviantankar - 31 mars 2011 01:14

Detta känns som en ytterst lämplig start för mina tankar om T4 då bloggandet bemöttes av en del fnissande och kommentarer om just skor och handväskor.... vad väskor skulle ha med travian att göra förstod jag inte men skor, där har jag i alla fall lit...

Av traviantankar - 30 mars 2011 02:28

Först och främst vill jag nu, direkt från start säga att detta inte kommer vara en blogg som uppdateras frekvent eller för att glädja någon annan utöver mig själv. Jag kommer inte heller att vara så "svensk" i mina inlägg, du vet dem där orden: Lagom...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards